Jag ska spränga en bilskrot så jag får en Ferrari!

Tänk att det är så enkelt! Ja, men det är ju självklart! Jag har hört att det enda som behövs är en explosion. Så ifall jag planterar lite sprängmedel på en random bilskrot och spränger den blir det ju en explosion. Det är ju hur övertygande som helst! Ja, för alla delar till en Ferrari finns ju där. Allt som behövs för att göra en Ferrari. Att bitarna vid explosionen skulle falla på plats är ju självklart. Och det skulle inte ens märkas att bitarna är tagna från här och var och ihopsatta av en slump. Alla funktioner skulle fungera perfekt tillsammans som om att de var menade att passa ihop. Men de är de verkligen inte! För de är ju bara ett resultat av en explosion på en bilskrot. En självklar explosion som ledde till den finaste bil du kan tänka dig!

Ja, visst är det självklart! Lika självklart som att världen är skapad av en explosion och att alla beståndsdelar som fanns där bara av en slump passade ihop och skapade något så fantastiskt.  För mig gäller bara att leta upp en bilskrot så jag äntligen får mig en lyxbil! =D

Kommentarer
Postat av: Carro

Hmm ytterst tveksam till resonemanget.

Postat av: Linnéa

Vilket av dom? ;)

2008-12-02 @ 18:57:08
URL: http://neusen.blogg.se/
Postat av: tobbski

nog för att allt inte skapades "perfekt" efter explosionen..tog ett antal billions av år för att få till det!

2008-12-02 @ 20:11:47
Postat av: Linnéa

Fortfarande ologiskt

2008-12-02 @ 21:20:30
URL: http://neusen.blogg.se/
Postat av: Rille

ja Linnéa fattar du inte? Det är mycket mera sannolikt om man skulle spränga bilskroten i ett stort rum utan tyngdkraft och låta allt sväva runt i några miljarder år.. sen är det bara att hämta nycklarna och köra

2008-12-03 @ 22:59:08
Postat av: tobbe

absolut:D

2008-12-04 @ 16:59:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback