Jag vägrar svälja!

Jag har ett problem som troligtvis de flesta kämpat med i hela sin uppväxt. Det gick lättare för vissa men de flesta lärde sig..Alla utom JAG. Jag har aldrig lärt mig det uppenbara. Det som alla tar med en klackspark. Det som många kommenterar "jamen det är så lätt, bara att svälja liksom." Men så har det aldrig varit med mig. Jag har försökt de flesta metoder som går tror jag. Banan, för att dölja smaken. Tugga för att bli av med det snabbt...=S. Inget har funkat vidare bra. Och det sistnämnda har blivit det jag varit tvungen att hållt mig till.
 Men så kom räddningen! Här har jag plågats under hela min uppväxt, och nu för några månader sen när jag shoppade på apoteket såg jag min dröm! Ni förstår nog vad jag menar!
 - Alvedon som smälter i munnen! Jag vet att det säkert finns brustabletter och sånt men det här var verkligen en hit! De är ju såå goda! Jag vill ju ta en nu som godis. Men det kanske jag inte borde. Men jag säger återigen TACK.

Det var allt för mig, god natt!

God alvedon!

Kommentarer
Postat av: Josefine

Vad bra! Och iom detta kan vi nog konstatera att det är MÅNGA fler än du som har det här problemet. Jag har fler kompisar också som inte kan svälja tabletter.

Det bästa är väl om man kan öva genom att svälja tabletter som inte smakar illa, för det är ju ändå bra att kunna. Typ sockerpiller eller så.

Jag lärde mig genom att först ta en klunk mjölk (inte minimjölk) för då blev det lite halare på tungan.

Men är du nöjd med de som smälter på tungan och smakar godis är ju det jättebra!

Måste bara tillägga att jag inte heller tror att det är så bra att äta dem som godis. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback