Den onda "att gå upp ur sängen"-cirkeln

Den här veckan har jag haft en del sovmorgon. Igår sov jag ut efter all missad sömn från helgen och gick upp 12 men idag gick jag upp 9 vilket förvånar mig en del. Kanske har jag lyckats vända dygnet rätt igen.
 
Det som är jobbigt är iaf att man ligger i sängen och är sååå trött på morgonen. Det enda man tänker på är att få somna om. Och det gör man också ett antal gånger. Men...men.....tillslut sker det som bara inte får ske när man ligger nerbäddad i en varm säng och trivs som fisken i vattnet. Och man får somna om hur många gånger som helst eftersom man har sovmorgon eller är ledig....I alla fall: Man blir hungrig!! Då vänder man på sig och försöker somna om igen. Men magen bara värker! Och man vet att man kan gå upp och mätta den hungriga magen men det innebär en stor omständighet och förslust. Man måste ju ta sig ur sängen! Jag vet, det låter hemskt och farligt. Men det är vad som bara måste ske!

Då har jag faktiskt ett tips som jag i mina Södertälje-dar tillämpade varje ledig morgon! Jag sov och sov och sov och sen när jag blev hungrig tänkte jag som vanligt: Onej. Men jag tog mig i kragen och gick upp, åt frukost och gick och la mig igen! Fantastiskt va! Helt underbart ju. Ett litet tips bara ;). Men ni kanske inte alls har samma problem som ja =p. Men jag vill iaf dela med mig av mina konstigheter =).

Kommentarer
Postat av: Rille

Haha, Linnéas sömnblogg!

2008-11-19 @ 13:51:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback