Förlåt att jag sjunger på ICA (och cykelförådet)

Många kan hålla med om att musiken kan framställa känslor. Och det är väl också lite vad vi fått höra på några föreläsningar om musik i film. Det är ju faktiskt ett faktum.

Jag använder musiken för att förmedla mina känslor och därför är det extra skönt att bara sitta för sig själv framför pianot och bara låta musiken komma. Låta det flöda. Helt underbart. Samtidigt kan man ju komma på sig själv att sväva ut i en annan värld när jag lyssnar på musik. Jag går in i låten och känner varje ord. Dessutom kan det hända att jag glömmer bort vad jag gör. Jag inte så allvarligt som det låter. Men till exempel kan anledningen till att jag lyssnar på musik vara för att jag ska gå och handla. Det börjar med att man diggar musiken med huvudet kanske, sen spelar man luftgitarr och mimar. Och skulle inte förvåna mig om jag börjar sjunga. Nja, inge sjunga kanske men jag är helt säker på att jag delat konstiga ljud i mataffären. Och jag ber så hemsk mycket om ursäkt att jag stör ordningen i Britsarvets ica-affär (Brukar även hända på Hemköp och Lidl.)! Jag trivs bara vid bra musik. Så är det bara.

Jag älskar att sjunga men inte inför folk. Det är alltid bäst för mig själv. Det blir för mycket fokus på vad andra ska tycka om jag ska sjunga inför folk. När jag kan släppa allt sånt och känna mig fri är jag redo att sjunga inför folk. Men det lär ju knappast ske. Därför tyckte jag att det var perfekt att sjunga i duschen. Men en morgon när jag tog i från tårna och lät sjunga det starkaste jag kunde hörde jag att grannen svarade med att sjunga tillbaka! Vad är det för stil egentligen? Jag ville ju inte att någon sjulle höra! Det är ju därför man sjunger i duschen! Och jag kan inte heller sjunga på rummet för då hörs det ut i korridoren. Vad ska jag ta mig till? Jag kommer gå under. Enda stället jag kan sjunga ut i är i cykelförådet för där ekar det också väldigt bra. Det är liksom i källaren och det borde inte höras ut. Men jag är lite osäker dock för jag har ju aldrig stått utanför och lyssnat när jag varit inne och sjungit.... =S så det är inte ett perfekt ställe. Så än så länge väntar jag bara på att någon ska knacka på och säga att jag måste sluta sjunga.

Ni får skicka klagobrev om ni vill! Men säg till om ni ska hota med stämning.

Kommentarer
Postat av: Matti

Kanske dags för singstar-duell snart? xD

2008-10-28 @ 22:21:42
Postat av: Linnéa (jag)

Det kan du ger dig på!

Slår vad om att du står utanför min dörr och lyssnar nu ^^, Haha

Postat av: Matti

Jag är en väldigt dålig tjuvlyssnare. Inte min stil :P

2008-10-29 @ 14:24:44
Postat av: Sarah

Hehe vilket roligt inlägg du fick mig att skratta! :) Mina grannar i våningen över sjunger oxå en del men då är det hard metall typ och så spelas det massa bas så det brummar i hela rummet!

2008-10-29 @ 14:33:13
Postat av: Sofie

Jag gillar din blogg, Linnéa :)

Ett tips är att sjunga i skogen.

Kram

2008-10-29 @ 21:31:11
URL: http://craxyknas.blogg.se/
Postat av: Linnéa (jag)

Tack Sofie!

Jag ska tänka på ditt tips! Kanske kan va nått. =)



Kramkram

2008-10-29 @ 21:46:19
URL: http://neusen.blogg.se/
Postat av: Johan

Vi på firman (ICA) tycker det e helt oki att man sjunger i butiken. Bara det är till musiken som spelas i affären.



MVH// Bulan

2008-10-30 @ 23:05:27
URL: http://jaynius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback