Jag har fått nya ögon..?!


 
Fiskar eller fåglar?  Jag vet svaret Hej.
Nu tänker ni säkert att jag ska skriva nått filosofiskt. Att jag fått nya ögon att se med och ser världen på ett helt annat sätt. Ett bättre sätt. Men ikke. Jag är inte filosofisk och kommer aldrig bli. Tack och lov för det. Och lova mig: tro aldrig någonsin något sånt om mig igen! Jag ska bara säga en konstig sak.
 Idag var jag inne på andra avenyns sida och anmälde mitt intresse att vara statist i programmet. Jag fyllde i alla rutor och tänkte väl lite halv-noga igenom det jag skrev. Mest ville jag väl bara få iväg skiten så jag kände att jag iaf gjorde det där.  
 Hade tidigare tänkt skicka iväg men stoppat mig själv då jag tänkt att det kanske inte varit någon idé. Men nu genomförde jag det. =)
 Men när jag skulle fylla i rutan "ögonfärg" blev jag lite tveksam. När jag var liten hade jag bruna ögon så min första tanke var att fylla i det. Men under senare år har folk sagt: "Nä, men du har ju gröna ögon" och under någon sekund tänkte jag fylla i alternativet "gröna". Men mitt sista alternativ var "melerade" eftersom jag faktiskt på ännu senare år sett att de är grönbruna. Men innan jag helt bestämt mig tänkte jag kika efter. Man måste ju ta det här på allvar! =) Det jag såg blev jag lite förvånad över. Aldrig har jag tidigare upptäckt att jag har en jättetjock brun linje runt "ögonfärgen". Inte för att det är en stor grej men man vet väl på ett ungefär hur sina ögon ser ut..?! Nä, men det var en chockerande upptäckt. ^^,
 
Det första jag gjorde var att titta igenom mina bilder jag har och se ifall jag har den där konstiga linjen på dem. Men jag har ju aldrig tagit kort bara på ögonen. Sånt gör bara fjortisar och jag är väl ingen fjortis heller. (OBS! Fjortis uttalas: fjårtis)

Nä nu ska jag väl gå och fiska antar jag. Bye

Kommentarer
Postat av: joss

kul att läsa din blogg, du hade ivsst skrivit lite här=)

ja linnea livet är intressant=)

Postat av: Matti

Det uttalas fjortis, inte fjårtis, säger du fjårtån när du räknar? ;)

2008-10-26 @ 12:32:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback