Kunde gubben läsa mina tankar?

Alla vet att man egentligen inte kan läsa någons tankar. Men en viss önskan finns säkerligen hos varje människa. Att bara för en stund kunna läsa vad en person tänker i en viss situation. En önskan att kunna förstå sig på en annan människa bättre.
 Men allt vill man inte veta. Jag tror inte att alla människor är så "städade" som de ser ut. Det sker mycket sant många konstiga tankar hos de man mist anar. Tankarna är kaos och går inte alltid att tygla. Därför är det nog ruskig tur att man inte kan läsa varandras tankar. Det skulle säkert förstöra många relationer.

Men när man går på stan och tänker för sig själv och någon helt plöttsligt tittar på en. Precis som om att personen hört vad jag tänkt. Då blir i alla fall jag orolig. Inte för att jag tänker dumma tankar men jag blir nervös av tanken att någon skulle kunna läsa mig. Det är i sådana situationer som jag bara för att reta mig själv tänker konstiga tankar för att se hur personen reagerar. Uppenbarligen kunde han inte läsa dem men jag måste i alla fall reta mig själv. Även om jag innerst inne vet att man inte kan läsa tankar finns oron där. En känsla av osäkerhet att bli "upptäkt". Som sagt tänker jag inget dumt men måste ändå bli nervös.

Det om detta. Ett litet inlägg om mina knäppa tankar och idéer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback