"Livet är en enkelriktad gata"

Citat av Bernard Berenson

När jag kom till Falun och skulle hämta ut nyckeln möttes jag av många hinder. ALLA gator i stan är enkelriktade! Det gick inte att ta sig fram någonstans. Och gjorde allt för att undvika dessa gator. För de ger ju ingen återvändo.
 När jag kom fram till huvudkontoret gav de instruktionen att åka en rejäl omväg för att undvika trasslet i stan.

Tänk om allt vore så enkelt. Vi tar en annan väg och så var problemen lösta. Kanske är det så? Kanske är det så jag gör. Om nu livet är en enkelriktad gata och vi gör allt för att undvika dessa, vad är då meningen?

Det är ingenting kan jag inte veta nu. Men jag tror jag kommer irritera mig på att jag ängnade så mycket energi att fundera på sånt nu. Nu när jag är ung och har hela livet framför mig. Jag tänker göra precis som jag vill. Och leva livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback