"Livet är intressant!"

Så sa min körskolelärare ofta. Förutom att han lät som en GPS när han skulle förklara färdvägen så hade han många funderingar under sin arbetsdag i en bil. "Och så svänger du vänster i nästa korsning, och följer skyltar och anvisningar mot Södertälje centrum, Södertälje centrum." Ja, ni kan ju själv föreställa er rösten.
 
Mycket av det han sa kunde jag inte göra annat än garva åt. Och så var det. Hur många gånger han sa "livet är intressant" vet jag inte om jag kan räkna till. Men varje gång ha sa det skrattade jag till. Jag tänkte väl inte så mycket mer på det. Det jag tänkte på var att jag inte behövde fundera över något sånt. Livet rullade och jag hade allt jag ville ha. Gick något emot mig så tänkte jag bara på hur bra jag hade det. Det var som en tröst när något inte gick så bra för mig. Och nu när jag tänker på det passar inget bättre än att citera körläraren "livet är intressant"..

Kommentarer
Postat av: Rille

HA HA, Rani :P... jag vet vilket hans land är nu :D

2008-10-17 @ 14:58:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback