Svårbemästrad trötthet

Eftersom att jag vet att jag kommer vara urtrött nästkommande dag kan det vara en bra idé att gå och sova i tid. Ja, så skulle i alla fall min mamma resonera. Och jag kan till viss del hålla med henne. Jag kanske är lite mindre störttrött dagen därpå. Men vad hjälper det när jag ändå somnar så fort jag sluter ögonen? Jag går och lägger mig och sover 10 timmar - ingen skillnad. 12 timmar då? Ja, då börjar vi närma oss något. Jag har även testat 14 timmars sömn. Det var rusktigt skönt men då har jag ju sovit bort mer än halva dygnet! Och jag tycker 10 timmar är alldeles för mycket det också!
 Därför har jag från och med nu beslutat att jag ska använda kvällarna till vettiga saker istället för att gå och lägga mig. Själv låter det som en snilleblixt men som ni säkert läst i tidigare inlägget "Ideér är bara bra i huvudet" kanske det inte alltid är så. När jag hade tvättid mellan 2-4 på natten använde jag dygnet som aldrig förr! Att gå och lägga sig halv 5 och gå upp 9, det kallar jag prestation. I alla fall när det handlar om mig!

Men hörrni, en liten lur skulle sitta fint nu...!

Bye bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback