"Ljudskadad"

(Kl. 17.56)

Det är intressant hur lätt man påverkas av sin omgivning och anpassar sig efter olika situationer.

Vi gått mer än halva ljudterminen och att diskutera vilken frekvens det blir när jag blåser luft i en flaska har nästan blivit till en fritidssysselsättning. (Jag lovar, det är kul.) Och hur intressant är det inte att tänka på hur alla föremål runt omkring oss reflekterar eller absorberar ljudet som kommer från min mun? Okej, när jag tänker efter så är det väl bara jag som tycker det här är intressant och skulle gärna kunna tänka mig att läsa ljudproduktion fortsättning. (De ser mig en som förrädare. Vi är ju trots allt bildstudenter.)
   Idag i skolan gick vi runt och klappade händerna på olika platser och fick uppleva det oönskade flutter-ekot. Såg väl lite väl onormalt ut när vi en och en fick gå in i ett ”lusthus” i skogen och stampa och klappa händerna =P. Men det var väl pedagogiskt och intressant. Nu sitter jag i alla fall på tåget hem och funderar på allt som hänt de senaste dagarna/veckorna. Mycket spännande.
   
Nu orkar jag inte skriva mer.

Baajj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback