Tack gode Gud, ankan är hemma!

Du har säkert också känt som jag. Man drömmer något och verkligen lider i drömmen för att det är så jobbigt. Det handlar inte om smärta, "bara" jobbiga situationer som man verkligen inte vill vara med om!

I natt drömde jag att jag var på något vattenland och kommer ihåg att innan jag åkte tänkte "Jag vill så gärna ha med min badanka men jag kommer säkert ångra det sen". (Fick en stor badanka av Markus och Carro runt halsen på studenten) Men sen tog jag med ankan och jag var verkligen glad över mitt beslut när jag lekte med ankan i vattenlandet. Dessutom anslöt sig en massa andra småankor också när jag badade hej vilt.
   Vi skulle ge oss av och av någon anledning kom jag ifrån min gule vän. Jag åkte en bil fram och tillbaka runt vattenlandet och letade. Letade och letade. (Påminner lite om känslan jag hade när jag tappade bort mitt cyklop på Mallorca.) Jag fick verkligen panik och sprang fram till andra som hade badankor och frågade om de verkligen var säkra på att det där var deras anka!
Tyvärr vaknade jag utan att hitta ankan. Men när jag entrade badrummet idag såg jag att min kära anka satt där! Och det var verkligen skönt att se!
Nu kan jag cykla till skolan utan att vara orolig. =)

Men betyder det här att det här är en farhåga? =P. I går natt drömde jag ju till exempel om Facebook. Det var inte så farligt.

Kommentarer
Postat av: Carro

Haha, du får se till så att Ankan är fastkedjad eller har ett koppel på om du ska ta med dig den ut på äventyr :P

Postat av: Rille

Freud skulle nog säga att du undermedvetet är rädd för att förlora något/någon som du bryr dig om.. hehe

2009-04-07 @ 18:45:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback