Vem bestämmer i ditt liv?

I förrgår när jag satt på tåget funderade jag över lite allt möjligt. Som vanligt men den här gången flög massa ämnen  och tankebanor runt i min hjärna. Ja, det finns en hel del att fundera på om man är Linnéa. Vissa saker fick jag en god känsla över i kroppen medan annat gjorde mig lite illa till mods. Och så är det väl med allting. Men på senaste tiden har jag haft väldigt dåligt samvete över nästan allting. Mest över hur jag själv resonerar och sedan handlar. Att jag kanske resonerar efter jag har handlat istället för före. Du vet, att jag inte "tänkt efter, före". 
   Och som man vet kan man ju inte spola tillbaka tiden och göra om saker hur jobbigt det än kan vara så är det gjort och skrivet  i min historia. Den historian jag säkerligen noga kommer granska och tänka tillbaka till på ålderdomshemmet. Men om jag nu börjar tänka på hur dumt vissa saker blivit och inte kan släppa det så kommer jag troligtvis ångra mig att jag hela tiden ältade allt gammalt och inte levde vidare. 
   En viktig upptäckt jag gjorde var i alla fall att det är jag som bestämmer i mitt liv. Jag måste börja tänka lite mer på mig själv. Vad vill jag ha ut av detta? Och hur ska jag lösa det här så jag får som jag vill? Det är resonemang som kanske kan underlätta för mig själv. Ibland måste man vara självisk. Nu är det min tur. 

Kommentarer
Postat av: tobbe

helt rätt

2009-04-24 @ 18:16:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback