Jag är ungefär som T9

Som jag tidigare sagt i andra inlägg är jag ganska lat när det kommer till att läsa. Jag tycker det kan vara väldigt tråkigt och vill ju därför komma från det så snabbt som möjligt vilket resulterar i att jag bara läser vissa delar av orden och sedan tolkar resten i huvudet. Det finns absolut ingen logik i vilka bokstäver jag "väljer" repektive "väljer bort" att läsa. Vissa gånger hoppar jag över mitten, andra slutet, någon enstaka gång början.. Men det jag vill komma till är hur tokigt det kan bli ibland.
  Jag var precis på hemköp och skulle handla kyckling som en vanlig människa kanske gör ibland, vad vet jag? Kom i alla fall fram till disken och började förstås läsa som vanligt på paketet.  I första anblick blev jag faktsikt ganska förskräckt! Hur skulle ni reagera om det stod så här på kycklingpaketet ni precis skulle köpa:

stackars kycklingMärkte ni någon skillnad? Ja, vad ska man säga? Blev först lite paff och senare böjade jag faktiskt högljutt skratta i arffären. Och nej, det var faktiskt ingen i närheten som kunde se mitt skrattanfall.
 
När jag promenterade hem kom jag på att jag är bennemej precis som T9 på mobilen. Jag börjar läsa och allt är frid och fröjd. Första möjliga ord som kommer upp i hjärnan läser jag, varesig det är rätt eller fel. Ofta reagerar jag inte ens men den här gången fick jag väldig sympati för de stackars kycklingarna som blivit mördade i saltlake. Det låter som en ganska hemsk död faktiskt!
   Det som fick mig att till en början tro på det jag "läst" var ju att kyckllingarna har ju dött på ett eller annat sätt men det kändes ju lite hemskt att de skulle skriva på paketet hur de blivit mördade.

Det var en liten tanke bara.

Kommentarer
Postat av: cecilia

Det MÅSTE du skicka in till tjuvtittat.se :P haha!

2009-08-26 @ 19:10:24
Postat av: august

aa fast det stod ju inte sådär på riktigt. Vi får bara uppleva Linnéas pov när det gäller läskunskaper. :)

2009-08-27 @ 00:12:00
Postat av: Rille

Snyggt med bilden :)

2009-08-27 @ 10:21:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback