Ser mer än tre meningar - då orkar jag inte läsa

I det mesta jag gör vill jag att det ska gå fort. Jag orkar sällan vänta på något. Har helt enkelt för dåligt tålamod. På jobbet har jag till exempel noga funderat ut hur man bäddar en säng effektivast.
    Om jag ser en text framför mig som till exempel kommer upp på datorn eller TV:n, vill jag snabbt klicka bort den bara för att bli av med den. Har den mer än tre meningar blir det för jobbigt och jag orkar inte läsa. Om jag ska läsa mer än tre meningar måste jag vara väldigt intresserad av vad det står och verkligen vilja läsa mer. De händer inte allt för ofta, jag läser heller aldrig böcker..
  
Kom på mig själv att "läsa" två tidingar samtidigt
Samtidigt som jag har mat i micron måste jag hitta på en massa samtidigt för att ta vara på tiden.  Jag måste vara sysselsatt. På morgonen till frukost måste jag bläddra i en tidning samtidigt som jag äter, annars blir jag rastlös. Det spelar ingen roll vad det är egentligen. Ett reklamblad går lika bra. Jag håller mig aktiv när jag bläddrar i en tidning. Oftast tittar jag bara på bilderna och läser rubriker =P. En morgon kom jag på mig själv med att "läsa" två tidningar samtidigt! Det tog mig ganska lång tid att inse att jag ganska systematiskt bytte sida varannan gång i tidningarna. Kanske det som händer när det är för dåligt med variation i vardagen =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback