"Lost-författarna misshandlar tittare"

Fortsätter på föregående tema. Hittade ett papper jag skrivit för ett par år sedan. Vid säsongsavslutningen av tredje säsongen av LOST. Jag hade då tänkt publicera det jag skrivit, här på bloggen då men det blev liksom aldrig av. Nu har jag i alla fall hittat vad jag skrivit och skriver rent:


Lost-författarna misshandlar tittare

VARNING!
Detta material kan störa ditt Lost-tittande om du inte sett sista avsnittet av säsong tre!

Det blev dags att se dubbelavsnittet som avsultade säsong tre av Lost. Jag förberedde mig mentalt från den stund jag fick reda på att det verkligen var säsongsavslutning. TV:n slog jag på en halvtimme innan programmet skulle starta. Tidigare hade jag ofta missat lite av början då jag upprepande gånger stod i köket och snabbt slängde ihop lite mat att äta till Lost. Den här dagen åt jag i god tid innan för att slippa problemet. Inte en sekund fick gå till spillo!

Jag var spänd från första stund då introt satte igång. Aldrig har det varit spännande! I mina tankar fanns olika senarier om hur serien skulle utvecklas. Författarnas onda tankar om att Charlie skulle dö, hade jag ignorerat totalt. Inte kunde det ske! Inte i min vildaste fantasi. Det skulle förstöra allt! Tänkte jag. I mitt önsketänkande blir alla räddade och får leva ett fint liv tillsammans. Charlie och Claire gifter sig och har Aaron tillsammans. Det var min önskan. Det jag önskat från första stund då Charlie i första säsongen visade intresse för Claire. I tre hela säsonger hade jag den önskan! Nu sprack allt! Drömmen gick i kras och jag fällde faktiskt en tår för gode Charlies skull.
  Samtidigt får Penny veta att Desmund mår bra. De får kontakt med världen! Helt otroligt! Allt händer på samma gång. Det var knappt jag hann reagera.

kate jack
Men det mest jobbiga av allt var ändå slutet, mötet mellan Jack och Kate. Vi får se i framtiden vad som kommer hända. Jack i sin förtvivlan ber att få träffa Kate som inte verkar speciellt glad över det. Tillsut får vi faktiskt veta att de blev räddade och är tillbaka i världen. Dock är inte sagan som jag önskat. Jack är deprimerad och vill tillbaka, Kate vill inte höra av honom och Charlie är död! Kan det bli värre? Jo, troligtvis annars hade de inte fortsatt med serien..
___________________________________________________________________________

Jag kommer så väl ihåg den här kvällen! Hur jag förberett allt inför det avslutande avsnittet. Som jag skrev "...jag fällde faktiskt en tår.." stämmer...men jag vet inte om jag var feg när jag skrev det där för jag satt ju faktiskt och storbölade till det där avsnittet! Som alltid när det går snett för Desmund och Penny =P
   Jag kommer även så väl ihåg att jag var riktigt arg på manusförfattarna och menade att de förstört serien. Hade jag då vetat hur säsong fem skulle sluta hade jag fått spader. Jag vet inte om jag nämnt det men jag satt och gapade i fem minuter efter avsnittet. Sen gick jag runt som en zombie i huset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback