För ett år sen tänkte jag: "vad gör jag om ett år..?"

Den 5 juni 2008, solen sken från tidiga morgonen till sena kvällen. Sekunden min väckarklocka ringe började jag le. Och slutade inte le förens jag vaknade upp nästa morgon....

student5 juni tog jag studenten. Dagen var perfekt på alla sätt. Aldrig har jag varit med om att ha kul en hel dag utan avbrott. Varje sekund njöt jag. Jag njöt när mina hälar av skavsår nästan skalades bort, ingenting spelade någon roll. Allt var så underbart. Samtidigt hade jag många tankar.. Tankar om framtiden. Jag visste att jag skulle plugga vidare direkt men var....? Och hur skulle mitt liv se ut ett år senare..? Många i klassen ville inte tänka så. De ville ta dagen som den kommer och bara leva livet. Men jag tänkte på det sättet med glädje. Jag kände att jag hade något att se fram emot. Att mitt liv om ett år skulle vara bra och inget annat. Inte för att det inte var det då, men jag kände att det fanns anledning att se på framtiden med glädje.
  Nu sitter jag här. Ett år efter studenten. Tittar ut. Vädret är inte detsamma. När jag tänker tillbaka på året som gått inser jag att jag varit med om väldigt mycket. Både positivt och negativt. 
   Jag har gått mitt första år på högskolan och insåg igår att det bara är 2/3 kvar av utbildningen vilket känns tråkigt faktiskt. Men men nu vill jag inte tänka så..
5 juni 2008, en dag värd att minnas!
 
Nu återstår bara en "ny" tanke....5 juni 2010....vad gör jag då? Troligtvis är svaret lättare nu än vad det var förra året...men...mycket kan hända på ett år..

studentstu

Kommentarer
Postat av: aggilitoo

Rätt val att plugga helt klart! kan kännas tungt direkt efter studenten men det var smart =)



Yepp studenten va bara för härlig, riktig njutning som du säger.



HEJ ÄNKI!!!!!

2009-06-05 @ 15:18:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback