Börjar bli trött på mitt guldfiskminne


Hur många gånger har jag klagat på mitt minne? Ja, jag kan väl kort och gott säga att jag inte kan komma ihåg det!
   Det finns så mycket saker jag ska komma ihåg. Mitt otroligt dåliga minne blev så påtagligt nu när jag bott hemma i två dagar.


Jag bor på övervåningen och köket är på nedervåningen. Helt plöttsligt kommer jag på att jag bara måste hämta något. Jag springer ner det snabbaste jag kan (tar väl inte längre än några sekunder). När jag kommit ner har jag för det första glömt vad jag ska göra för då ser jag något annat jag kan göra. Jag tar kanske en macka i lugn och ro, sätter mig framför TV:n osv. När jag är klar springer jag upp igen och inser att det fanns en anledning till att jag gick ner första gången. Och det har säkert gått 20 min. Då springer jag ner igen. Sen inser jag att jag behöver en grej där uppe för att det ska fungera och springer upp igen. Sedan upprepas detta händelseförlopp ett antal gånger innan jag blir arg och irriterad på mig själv.

Telefoner med sladd är min räddning
Igårkväll satt jag här vi datorn. Då kom jag på att jag bara måste ha min telefon. Det blir helt svart i huvudet och jag har verkligen ingen aning om var jag kan ha lagt den! Det första jag tänker är att det kanske är där nere. Jag springer ner och letar överallt i vardagsrummet, köket och hallen. Helt andfådd. Jag bärjar verkligen bli frustrerad. Det är ju jätteirriterande! Jag börjar minnas hur jag hade det när jag bodde hemma och folk klagade på att jag aldrig svarade i telefonen. Ja, men det berodde ju på att jag aldrig visste var den var! Tackar vet jag stationära telefoner med sladd! Sedan ringer jag till telefonen (vilket jag borde gjort redan från början eftersom det alltid slutar så). Och jag hör ingenting! Då går jag ännu mer irriterad upp på mitt rum. Sätter mig på sängen. Lägger handen på täcket. Känner något...Jaha......där låg den!


Vad jag vill säga, för att underlätta både för dig och mig:
Om du ber mig göra någonting så räkna med att jag glömt det inom en 2-minuters-period (om du inte påminner). Jag vill gärna hjälpa men minnet är inte på min sida!

Nu ska jag göra det jag är bäst på = sova, god natt

Kommentarer
Postat av: ???

jag glömde vad jag skulle skriva :(

2009-05-13 @ 23:39:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback