Jag måste sluta hata ord


Jag har ett problem! Ja, alltså inte nått "vanligt" problem. Det här är ett ganska sjukt problem. Jag är en sån person som väldigt lätt kan störa mig på saker. Det kan handla om vad som helst. När jag sitter och läser nån bok så kan jag störa mig på att kudden bakom inte ligger som den låg när jag la dit den eller att mobilen ligger för långt bort ifall den skulle ringa och när jag reser på mig kommer ju kuddarna röra sig ännu mer. Ja, såna där saker lägger jag energi på!
Men om det vore slut där! Ikke då. Vissa ord kan jag bara inte höra. Själva orden är så irriterande och konstiga. Varför finns det ord som beskriver nått som det redan finns ett ord för? Diskurs, fält, doxa osv. Jag klarar bara inte av orden! Jag vet egentligen inte varför jag tar så illa vid mig. Men nu är det bara så, så det så!



Kommentarer
Postat av: Rille

Diskurs, fält osv.. haha samma ord som ständigt dyker upp i våran metodkurs nu.. och jag kan bara säga: Jag är på din sida här!! :@ blää

2009-11-05 @ 17:34:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback