Vem behöver väckarklocka?


Jag har en fantastisk fördel här i livet. Jag kommer säkerligen aldrig försova mig! Och det utan att ens ställa klockan! Nu låter det kanske som om att jag ska sälja in någon ny revolutionerande produkt men det stämmer kanske inte helt.
Jag har nämligen den fantastiska turen att bo under ett dagis! Mina älskade grannar ovanpå består av (om jag får gissa) 10 barn fulla med spring. Och det är ju så fantastiskt med barn att det inte spelar någon roll vad klockan är, de kan springa och hoppa hur mycket som helst ändå! Klockan sex börjar det! (Sex är ju absolut den tid jag varje morgon vill vakna). Sen är det full rulle fram till 12.
sova wiho Vet ni vad det bästa är? Rummet som är precis ovanför mitt sovrum verkar vara någon slags lekstuga. Där kan barnen fritt hoppa, strudsa och banka hur mycket de vill på golvet. Fantastiskt! Men jag måste säga att det känns lite farligt också. Jag står beredd varje morgon klockan sex för att ta emot dessa barn eftersom de säkerligen en vacker dag åker igenom golvet. Då måste ju någon vara beredd.

Kommentarer
Postat av: aggebagge

Synd att jag inte bor på våning 5 för då hade jag kunnat ge igen kvällstid. Det e typiskt att ni inte fick reda på det innan ni flyttade in, men jag hoppas att du har bra grannar också :)

2009-11-24 @ 16:24:12
Postat av: Rille

haha.. Jag trodde du skulle säga att du stod beredd med slagträ eller liknande tillhygge. Kändes lite som du ;).

2009-11-25 @ 15:50:12
Postat av: Linnéus

Rille: Ja det är det jag menar men jag ville inte skriva ut det för tydligt för folk kanske skulle bli upprörda!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback