Brott mot armhävningslagen

Armhävningar? Eller vad är det hon gör? Alla andra i jympasalen gör iaf armhävningar men jag blir förvirrad. Ska jag göra riktiga armhävningar eller ska jag göra som ledaren: stå på alla fyra och luta framdelen av kroppen upp och sedan ner?
Inte det att hon står på knä istället för fötterna, hon står ju på alla fyra!

rät vinkel
Ja, det är faktiskt sant. Det finns ingen övning i det hon gör! Jag har, för att inte skämma ut mig i salen faktiskt övat hemma för att se vad det är hon egentligen gör. Och jag kan inte kalla det varken jobbigt eller träning. Inte konstigt att hennes "armhävningspass" är ovanligt långa, man kan ju hålla på i evigheten med de där rygghävningarna (?). Jag vet inte ens vad jag ska kalla det.
Jag har med mitt ögonmått mätt vinkeln i knäna och de mäter 90 grader!!

90 grader


Hade jag varit en träningspolis hade jag dömt henne för brott mot armhävningslagen (!), och det är grova straff för det!

Kommentarer
Postat av: Jonna

Har du tänkt på att hon kanske bara är sjukt otränad i armarna och att det faktiskt är jobbigt för stackarn? ;)

2011-02-04 @ 16:47:04
Postat av: Outi

Haha såklart tycker du inte att det är jobbigt, du är ju alldeles för tränat för det :D Men hade du varit jäkla otränat så skulle det nog vara jobbigt även med såna whatever-hävningar... Frågan är, om hon är så pass otränat, hur kan hon vara instruktör på en gympapass?

2011-02-04 @ 16:51:01
Postat av: Linnéa

Jonna:

Det är det som är grejen! Hon är ledare för passet men hon är den som är mest otränad i hela salen och slarvar med övningarna. Det är inte så uppmuntrande

2011-02-04 @ 17:39:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback