Fenomentet "att mikra mat"

Det här är ett inlägg som jag länge velat skriva. Nu är det inte lika aktuellt längre eftersom fenomenet i fråga har förändrats och folk har lärt sig hur man trycker på en knapp och sedan går åt sidan.. Men det är nog bäst att jag tar det från början.

Ny termin (ht10), nya människor, väldigt många nya människor rör sig omkring i skolan. Speciellt vid kl 12 framför de mikrovågsugnar som skolan har. Förstås förstår jag att det är många som vill värma sin mat och att det kan bli kö. Men det behöver väl inte bli trafikstockning och kaos om det finns flera lediga "micros" att använda? Jag vet att det är trångt men då behöver varje person tänka till lite extra, se sig omkring och tänka "om jag står här, står jag då ivägen?". Den tanken verkar inte ha kretsat i någon av de nyaste studenterna hjärnor. Om de visserligen tänker tanken och sedan bestämmer sig för att vara irriterande och står där ändå, det vet jag ju inte.

Dmicromästareet som händer är att de ställer in sin mat, trycker på knapparna, som för övrigt tar ett par sekunder men istället för att lämna plats till de bakom i kön så ställer de sig mitt framför micron och bara står där. Ja, något måste ju vara intressant där inne. Att stå och kolla in i micron för att se vad som händer. Rör den på sig? -Jo den snurrar runt lite. Men vänta nu, nu bytte den håll?! Det finns tydligen mycket att undersöka där inne. Men om man ska göra forskningsexperiment så kan man ju välja en annan tid än just kockan 12 på en vardag? Kanske ska föreslå det!

Tänk att skolan köpt in en RED-kamera och beställt Arri Alexa när det verkar finnas mycker mer intressanta saker (för vissa) i köksutrymmet. Jag tycker bara det är intressant det här fenomenet. Man slutar aldrig förundras.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback