Inga fler godnatt-låtar under jympan, det är så pinsamt att somna

Ibland är det svårt att känna sig motiverad till att träna. Nu för tiden gör jag det för att det är kul att röra på sig men innan hade jag jättesvårt att koncentrera mig. Musiken som spelas på jympapasset var helt avgörande för om jag skulle tycka att det var kul eller inte.
mums
Det finns en ledare på Friskis som alltid spelar dålig musik (okej vi har olika musiksmak men...). Första gången jag var på hennes pass blev jag riktigt arg. Jag gjorde övningarna överdrivet för jag kände så mycket ilska i kroppen. Hur kan man spela sån där musik på ett jympapass? Jag är van vid att de spelar mer "upptempo" alltså musik som ska få en att tagga till och vilja fortsätta. Men den musik hon spelade var bara mesig och för att hålla takten var man nästan tungen att göra övningarna i slow motion. Jag gick från passet tidigare i ilska och irritation.

Nästa gång hade jag accepterat att det är tråkig musik under passet. Problemet då uppstod när vi skulle göra sit-ups. Det gick så långsamt att jag började gäspa och kände för att slumra till lite. Istället försökte jag koncentrera mig och tänka på annat. Försöka bortse från den sövande musiken. Jag låg på golvet och gjorde sit-ups, tittade mig omkring i salen och började fundera. Bakom mig fanns glasfönster och bakom dessa ett rött skynke. Istället blev jag väldigt nyfiken på skynket bakom mig. Det såg så konstigt ut. För att kunna se det ordentligt fick jag luta mig åt sidan och samtidigt vrida nacken ett halvt varv, usch det gjorde ont. Men jag ville verkligen veta vad det var för konstigt skynke. Det såg liksom inte ut att vara av tyg, såg mer ut som plast men ändå inte. Något mellanting kanske? När jag fick ont i nacken hittade jag andra saker.
Uppe i taket fanns massor av rör. Då menar jag verkligen massor! Men var skulle alla dessa leda? De var ju oändligt många. Stora som små. Är det vatten där i? Men usch tänk om de skulle spricka, då skulle alla i salen bli blöta och springa omkring i massa vatten. Det hade iof varit ganska kul.

Och sådär fortsätter det. Jag bara letade efter fler och fler saker att titta på och fundera kring. För att inte somna fick jag hålla tankarna på annat håll!

Men jag vädjar åt alla jympaledare, snälla spela lite roligare musik! De flesta gör det redan men vissa bryter verkligen mot alla regler. Kanske är det bara jag som stör mig på musiken, det vet ju inte jag men det brukar vara ett dåligt tecken om någon somnar under ett jympapass. Bara en tanke sådär.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback